کشته شدن دو دختر دانش آموز کورد کرماشانی در تصادف سرویس مدرسه

کشته شدن دو دختر دانش آموز کورد کرماشانی در تصادف سرویس مدرسه

ساعت 8:50 دقیقه صبح امروز 17 آذر 1400 یک مینی بوس سرویس مدرسه در محور هلشی به سمت مایەشت بر اثر برخورد کامیون از پشت با مینی بوس واژگون شده و دست کم 20 دانش آموز سرنشین مینی بوس دچار آسیب شده اند که 2 تن آنها به نام های «مبینا مرادی» و «عسل افوت» تا رسیدن آمبولانس و انتقال به بیمارستان فوت کرده اند و وضعیت دو تن دیگر هم وخیم گزارش شده است.
یکی از دانش آموزان آسیب دیده به خبرنگار ایسنا گفته که مینی بوس بر اثر برخورد کامیون له شده و 20 متر جلوتر واژگون شده است و دو دوست او که در این سانحه فوت شده اند در صندلی جلو و کنار راننده نشسته بوده اند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که چند روز قبل از مجلس رأی اعتماد گرفته با انتشار نامه ای از تهران اعلام کرده که وقت ندارد برای رسیدگی به این مسئله و شرکت در مراسم سوگواری این دانش آموزان به کرماشان بیاید!
دستغیب رییس پلیس راه استان کرماشان مه گرفتگی و نداشتن دید کافی از جانب رانندۀ کامیون را علت این تصادف مرگبار دانسته است.
این در حالی است که تبعیض و نابرابری دهشتناک و عدم اختصاص امکانات به شهرستانها و مناطق حاشیه ای در سالهای اخیر حوادث مرگبار متعددی را به بار آورده است و موارد بسیاری از تصادف در اثر فرسودگی سرویس مدارس، آتش سوزی به دلیل گرمایش با بخاری نفتی و حتی مرگ از سرما و حملۀ حیوانات وحشی به کودکان روستایی در راه مدرسه گزارش شده است.
اسامی مصدومان و جانباختگان این سانحه به شرح زیر است:
مصدومان: ۱. زینب ریزوندی، ۲. تارا ریزوندی، ۳. ستاره نامداری، ۴. دنیا قمری، ۵. نرجس کریمی، ۶. هانا ریزوندی، ۷. نیلوفر ریزوندی، ۸. مهدیه طهماسبی، ۹. ستاره افتوت، ۱۰. یزدان فتاحی، ۱۱. هانیه محمودی، ۱۲. ستاره ایوانی، ۱۳. سارینا جمشیدی، ۱۴. پریا لطفی، ۱۵. زهرا ریزوندی، ۱۶. ستاره اکبری، ۱۷. سپهر ایاره، ۱۸. نگین صفری
جانباختگان: ۱. مبینا مرادی و ۲. عسل اخوت

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *