پلاتفرم یارسان: رمز قولطاس حلقه جدانشدنی رمز مرنو است

سلطان مرمو
هم مرنوم نیام هم قولطاسی
وعشق یاران چوارده اخلاصی

در آستانه جشن اخلاص و مقاومت یاران عاشق و تشنه حقیقت، رهروان راستین حق، یاران قولطاس در زمستانی آکنده از ظلم و جور، آه و فراق از در بند و دار شدن یارانمان به سر میبریم. در سال گذشته و در جریان انقلاب ژن ژیان ئازادی و دادخواهی هم وطنانمان در سراسر ایران و بلاخص کوردستان جمعی از یاران یارسانیمان در چنگال ظالم گرفتار گشتند ، ده‌ها نفر به دست دژخیمان و چیچک های زمان شهید، سربدار و در بند شدند.

رمز مرنو و قولطاس در مقاومت و اتحاد است، همانطور که سلطان سهاک و یاران فرزانه با مقاومت و اتحاد بر سپاه  چیچک پیروز گشتند و یاران قولطاس با اخلاص، مقاومت، عشق و اتحاد در تداوم این امر سرافراز شدند، امروز در این برهه‌ی حساس ما یاران و سرسپردگان حق نیز باید اتحاد و مقاومت را سرلوحه خود قرار دهیم و تا رسیدن به مقصود از کلامات و نصایح یاری دست بردار نباشیم.

در لحظه قراعت این متن، نزدیک به یک سال از در بند شدن یار با اخلاص و باکردارمان جناب سیاوش حیاتی می‌گذرد. رضا رسایی عزیز، جوان حق طلب و حق اندیش یارسانی در خطر اعدام بسر میبرد. مگر نه اینکه ما خود را پیرو حق میدانیم؟ مگر میشود سرسپرده سلطان سهاک بود و مهر بابایادگار، عالی قلندر و آقا تیمور در سینه داشت و سکوت کرد در برابر ظلمی که به یارانمان میشود؟

باور یاری بر این اصل استوار است که هر مشکلی در جم و اتحاد حل میشود، امروز و در آستانه این روز فرخنده از تمامی آحاد جامعه، زنان و مردان حق طلب یارسانی، از پیران و مسندنشینان بزرگوار، در خواست مینماییم، حلقه اتحاد و مقاومت یارسان را هرچه بیشتر محکم‌تر نمایند با امید بر اینکه یاران در بندمان هر چه سریعتر به دامان خانواده و جمخانه بازگردند.

در پایان مجدداً ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت این عید عزیز و فرخنده آرزوی سرافرازی و سربلندی برای تمام ملت کورد مخصوصا جامعه حق طلب و نستو یارسان را داریم و امیدواریم در جشن قولتاس امسال نیز، بار دیگر عهد خود را با آرمانهای راستین جامعه تازه کنیم و با ارادەایی بیشتر برای آزادی گام برداریم.

پلتفرم یارسان
٠٨ بهمن ١٤٠٢

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *