جامعه یارسان در ٢٥ شهریور با پیوستن به اعتصابات نقش تاریخی خود را ایفا کند

جامعه یارسان در ٢٥ شهریور با پیوستن به اعتصابات نقش تاریخی خود را ایفا کند

در آستانه سالگرد قتل ژینا امینی و جنبشی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قرار داریم که به انقلاب و رنسانسی از جنس اتحاد، همبستگی و گوناگونگی رنگها مبدل گشت، انقلابی نوین در قرن ٢١، انقلابی کە پیشگامی آن را، زنان و جوانان بر عهده گرفتند و علیه ارتجاع و استبداد، مبارزه‌ای بی همتا انجام دادند. با احترام بە تمامی شهدا، زخمی‌ها و زندانیان این انقلاب، بر ادامە راە آنان تاکید می‌کنیم.

انقلاب ژن،ژیان، آزادی، انقلابی نە همانند تغییر دیکتاتوری یا دگرگونی چهره‌ها، بلکه تغییر از بطن جوامع بود. انقلابی بر مبنای فلسفە همزیستی مسالمت آمیز جوامع کە نوید طرحی نو را در منطقە دادە است. در یک سال گذشته چنان دگرگونی بوجود آورده کە جوامع برای حمایت از همدیگر، خود را در خیابانها می‌بینند، با جان فدایی، خیابان را به سنگر مقاومت تبدیل کردند.

جوامعی که تا دیروز خود را ناتوان در مبارزه برای احقاق حقوق خود می‌دیدند، امروز در کف خیابان برای آزادی و برابری در صدد آفریدن بزرگترین انقلاب ذهنیتی هستند.

خیابانی که معادلات را بهم ریخت و مردم آزادیخواه همانند نیرویی عظیم، خود را در جولانگاە مبارزه قرار دادند تا به صدای رنگها و جوامعی تبدیل شوند که همیشه بە حاشیە راندە شدە و هویتشان نادیده گرفتە شدە بود. انقلاب ژن ژیان آزادی همان صدایی بود کە ملتهای تحت ستم در پی آن بودند تا بتوانند به حقوق خود برسند.

اقتدار رژیم تمامیت‌خواە حاکم بر ایران که خود را ابر قدرتی منطقەایی قلمداد می‌کرد، امروز برای باقی ماندن در کرسی قدرت، به کشورهای منطقە و جهانی باج می‌دهد. سیستم جهانی نیز برای منافع خود و رقابت با بلوک مقابل، از حاکمیت ایران به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

در این انقلاب، جامعه یارسان نیز هم سو با جوامع دیگر ایران، در برابر ظلم و استبداد و ارتجاع، خود را در میدان مبارزه دید. جانباختن مادری همانند مینو مجیدی در کرماشان یا حتی فرزندان قهرمانی همچون سپهر اعظمی و محمد مهدی کرمی در کرج، بخش کوچکی از مبارزه بی بدیل مردمان یارسان در راه رسیدن به آزادی و دمکراسی در این برهه زمانی است.

پلاتفرم یارسان حمایت خود را از فراخوان ٢٥ شهریور احزاب و جریانات شرق کردستان برای اعتصاب سراسری و حضور پرشور بر مزار شهدا اعلام می‌کند. جامعه یارسان که مبارزه بر علیه ظلم و دیکتاتوری را یکی از مبانی و ارکان خود می‌داند، در این روز نقش تاریخی خود را ایفا خواهد کرد. بدون شک آزادی در مبارزه بی وقفه میسر می‌گردد.
“زاگرس روح زندگی آزاد و پایگاه دمکراتیزاسیون در منطقه است”.

ژن ژیان ئازادی
پلاتفرم یارسان

٢٣ شهریور ١٤٠٢

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *