پیام جبهه متحد کورد به مناسبت دستگیری جمعی از فعالین مدنی کوردستان

پیام جبهه متحد کورد به مناسبت دستگیری جمعی از فعالین مدنی کوردستان

در حالی که وضعیت اقتصادی روز به روز عرصه را بر بخش بزرگی از مردم تنگ کرده است تا جایی که خط فقر به دهک 6 و 7 جامعه رسیده است. آمار زباله گردی, کارتون خوابی, اعتیاد, کودکان مانده از تحصیل, کودکان کار, جرم و جنایت, خشکسالی, بیماری کرونا و دهها معضل اقتصادی و اجتماعی دیگر گریبان آحاد جامعه را گرفته است. فرار نخبگان, فارغ التحصیلان و ارزهای مادی و معنوی از کشور, اخبار روزانەی اختلاس های میلیارد میلیاردی در عرصەی داخلی و مشکلات تحریم و مسئلەی هستەای, تنش های منطقەای و فرامنطقەای در عرصەی خارجی, همگی معضلاتی هستند که نیاز به چارەاندیشی عقلانی و علمی و عملی دارند که خود لازمەاش بستری آرام و مطمئن و ایجاد همدلی و رابطەی بهتر بین دولت و ملت می باشد.

در چنین شرایطی دستگیری فلەای جوانانی در شهرها و مناطق مختلف کوردستان که اغلب در حوزه فرهنگی, مدنی یا زیست محیطی فعالیت دارند, فضا را از آنچه هست متشنج تر و ناامن تر کرده و اثر مثبتی بر رابطەی دولت و ملت نخواهد گذاشت و مطمئنا به حل هیچکدام از معضلات داخلی و خارجی کمکی نخواهد کرد.

جبهه متحد کورد ضمن محکوم کردن این شیوه برخورد و دستگیری ها, از مسئولین ذیربط و نهادهای امنیتی می خواهد هرچه سریع تر دستگیرشدگان آزاد شده و به این وضعیت تشنج آفرین خاتمه داده شود. در عوض ضمن احترام به حقوق مسلم افراد از جمله آزادی اندیشه, آزادی بیان و توجه به انتقادات و پیشنهادات سازندەی فعالین مدنی, از پتانسیل این فعالین در جهت حل مشکلات و معضلات مملکت استفاده شود.

جبهه متحد کورد
1400/8/21

https://t.me/berey_yekgrtuy_kurd

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *