بیانیه مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان در باره اعتراضات و خیزش الاحواز

اول و آخر یار

درحالی‌که فشارهای سیاسی‌ و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، عرصه را بر مردم ایران تنگ کرده است و فقر و گرانیِ ناشی از غارتگری و اختلاس و ضعف مدیریت، هر روز به لشکر گرسنگان می‌افزاید و اعتصابات و اعتراضات گسترده‌ی مردم با بی‌توجهی حاکمان روبه‌رو می‌شود، تشنگی و بحران آب نیز متأسفانه مزید بر علت شده است و بیشتر مناطق جنوبی کشور درگیر گرمای طاقت‌فرسا و حتی کمبود آب آشامیدنی شده‌اند.

مردم خوزستان که بر دریایی از نفت و گاز نشسته‌اند و زمانی بزرگترین رودها در سرزمین حاصلخیزشان جاری بود، جدای از قهر طبیعت، به‌ علت سیاست‌های تبعیض‌آمیز و ضعف مدیریت مسئولان و وجود اختلاس‌های نجومی و غارت اموال عمومی، در شرایطی سخت و غیرقابل تحمل قرارگرفته‌اند. این مردمِ به‌جان‌آمده، حدود یک‌ هفته ‌است با ناامیدی از اقدام مدیران محلی، فریاد دادخواهی خود را به گوش فلک رسانده‌اند، اما یا گوش مسئولین و صدا و سیما از این فریادها پر است، یا واقعاً اراده و توانی برای حل این معضل وجود ندارد؛ به گونه‌ای‌که تا کنون چند تن از جوانان خوزستان جانشان را در طلب آب از دست داده‌اند.

مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان، ضمن اعلام همدردی با هم‌وطنان تشنه‌لب و گرسنه‌ی خوزستانی، از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد که سریعاً به وظیفه‌ی خدمت‌رسانیِ خود به مردمِ منطقه عمل نمایند و مصرانه از حاکمیت می‌خواهد که به جای توسل به سرکوب و سیاست‌های سخت‌افزارانه، به فکر حل اساسی مسئله باشد. همچنین از مردم شریف خوزستان تقاضا می‌شود که اجازه ندهند جریان‌های مشکوک در صفوف دادخواهانه‌ی آن‌ها نفوذ کنند و حق انسانی‌شان را تحت تأثیر اقدامات خود قرار دهند.

مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان۲۹ تیر ۱۴۰۰

منبع: https://t.me/hanayar7/1278

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *