پلاتفرم یارسان: با اتکا به قدرت خلق و ایمان انقلابی، همکاری شوم فاشیست ها در هم‌شکسته خواهد شد

با اتکا به قدرت خلق و ایمان انقلابی، همکاری شوم فاشیست ها در هم‌شکسته خواهد شد

یک بار دیگر اشغالگران کوردستان و دشمنان قسم خوردۀ ملت کورد برای حمله به جنبش آزادیخواهی کوردستان هم پیمان شده اند و روند مشترکی را با هدف نابود کردن مقاومت انقلابی مردم کورد آغاز کرده اند. دید و بازدید عناصر سیاسی و امنیتی ایران، ترکیه و عراق در روزهای گذشته نشان از آغاز توطئه‌ی دیگری برای نابودی ملت کورد دارد. این بار ارتش فاشیست ترکیه از قوی ترین یگان های واکنش سریع خود در جهت نابودی ملت کورد پرده برداشته و همچنان بدنبال جبران شکست های سنگین گذشته است .همزمان رژیم ایران که بحران های متمادی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و منطقه‌ای نفس هایش را به شماره انداخته، به دنبال جلب نظر ترکیه در همکاری اقتصادی اقدام به توپباران مناطقی وسیع در کوهستان های جنوب کردستان و مناطق غیرنظامی مرزی کرده است.

دو دولت-ملت فرسوده از بحران های داخلی و خارجی گویا شدیدتر از گذشته خطر را درک کرده‌اند و به ویژه پس از ناکامی در سرکوب آزادی خواهی ملت کورد که بعد از انقلاب بی‌نظیر روژئاوا وارد مرحله‌ای پیشرو ، متحد و متفاوت شده‌است، به اقدام مشترک به عنوان راهکاری تازه برای سرکوب مقاومت مردم کورد روی آورده اند.
بعد از حماسۀ شنگال و مقاومت تاریخی نیروهای خودمدیریتی مدافع شنگال در مقابل تاریک اندیشان داعش در باشور کوردستان، حقیقت خودمدیریتی دموکراتیک در رویارویی ملت کورد با مدرنیتۀ سرمایه‌داری آشکار شد، و باشور به عرصه ای برای رویارویی جدی مدرنیتۀ دموکراتیک و مدرنیتۀ سرمایه‌داری در تمام کوردستان تبدیل گردید. همزمان هم حکومت عشیره‌ای هولیر و هم دولت فاشیست اردوغان در ترکیه با این کابوس روبرو شدند که به زودی و با ضعیف تر شدن دولت عراق، انقلاب باشور همچون روژاوا معادلات ژئوپولتیک خاورمیانه و نقش کورد را وارد وضعیتی متفاوت خواهد کرد، و همین زمینه ای برای توطئۀ جدیدی علیه ملت کورد شد .


از سوی دیگر رژیم ایران که خود بهتر از هر دولت دیگری شکست ناپذیری آزادی خواهی ملت کورد را در حماسۀ قندیل فهمیده و به ویژه با سطح عمیق اجتماعی آن در کرماشان و ایلام روبرو شده است، بیشتر به دنبال کسب حمایت اقتصادی ترکیه راهی این مسیر شده است . رژیم ایران در روزهای گذشته کوشید تا با به رسمیت شناختن دولت اسلامی-اخوانی تحت الحمایۀ تورکیۀ در لیبی، بر نقش تورکیه در شمال آفریقا صحه بگذارد تا بتواند در سوریه با این کشور به تفاهم برسد. همراهی رژیم نئوصفوی ایران با یورش فاشیست های نئوعثمانی تورکیه به کوردستان نشان می دهد که دو رژیم اشغالگر کورد منافع مشترک بسیاری در حمله به جنبش آزادیخواهی کوردها دارند و بیشتر از هر زمان دیگری بر سر اشغال کوردستان هم پیمان شده اند .
رژیم ایران بعد از فشار اقتصادی شدید ناشی از فساد و بحران های اجتماعی گسترده و اعتراضات وسیع کوردهای روژهه‌لات ؛ همزمان با یورش ارتش فاشیست رژیم ترکیه به روژاوا در پاییز سال گذشته ، از ایلام و کرماشان تا ارومیه و تهران از تاثیر عمیق و جدی جنبش آزادی خواهی کوردستان احساس خطر کرده و امروز همگام با ترکیه بدنبال نابودی جنبش آزادی ملت کورد است و همچون حکومت عشیره‌ای باشور کوردستان و رژیم فاشیست ترکیه بدنبال بدست آوردن منافع خاص خود از این جنایت آشکار است و تحرکات میلیتاریزه وسیعی را در روژهه‌لات شروع کرده که پیشتر همواره در به ثمر رساندن این اهداف ناکام مانده و اکنون نیز نخواهد توانست با این بحران آفرینی توجه ها را از فساد ، بی‌کفایتی و نقص ذاتی رژیم ناکارآمدش و بحران های اقتصادی و اجتماعی منحرف کند.
همچنین باید تأکید کنیم که انجام عملیاتی در این وسعت و حمله به مواضع آزادیخواهان کورد نمی تواند بدون کسب اجازه و تأیید از قدرت های جهانی و حتی همکاری اطلاعاتی با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آن ها صورت گرفته باشد که نشان از تلاش این نیروها برای اعتبار بخشیدن به ترکیه و تکیۀ بیشتر بر نقش نیروهای این کشور در سوریه دارد که این امر بر نقش تاریخی گریلا همچون نیرویی آزادیخواه صحه می گذارد که به نمایندگی از بشریت در برابر ارتش تحت الحمایۀ ناتو دست به پیکاری انقلابی می زند.
اما این هم پیمانی در شرایطی صورت می گیرد که دیگر آشکار شده که انجام اقدام نظامی در سطحی اینچنین گسترده خود شاهدیست بر اینکه دشمنان ملت کورد تبدیل این ملت به نیرویی منطقه‌ای، و قدرتی منسجم و توأمان انعطاف پذیر را پذیرفته‌اند و اکنون به دنبال از میان بردن آن هستند. اکنون دیگر تفکر آزادی خواهی ملت کورد توقف ناپذیر است، و همین مسئله موجب اتحاد شوم و پنهان ترکیه، ایران و پارتی شده است، به طوری که تمامی عملیات در هماهنگی هر سه طرف دنبال می‌شود .
تبدیل شدن کورد به نیروی منطقه‌ای و حضور نیروهای مدافع خلق فعال در هر چهار پارچه به صورت منسجم حاکی از آن است که خلق ما امروز بر قرارداد سایکس-پیکو پیروز شده، و در مرحلۀ حساس تعیین وضعیت منطقه‌ای به سر می برد. رژیم های فاشیست و جنایتکار منطقه امروز باید قبول کنند که ملت کورد راه عشق به آزادی و زندگی آزاد را در پیش گرفته و کماندوها، جت های جنگنده و خمپاره قادر به عقب راندن ارادۀ ملتی که تصمیم به تحقق گرفته را ندارند. سال های نسل کشی، جنایت و استعمار رو به پایان یافتن است و امروز تنها شاهد آخرین تقلاهای دولت های شکست خورده هستیم که در وضعیت اپیدمی کرونا و گرفتاری مردم خود، سودای غلبه بر انقلاب پیروز ملت کورد را در سر دارند .
رژیم ایران که در اقدامی زبونانه به همکاری با فاشیست های تورکیه دست زده و در حالی که در مواجهه با بحران های جهانی بخش زیادی از توان خود را از دست داده، در داخل نیز مخالفت عظیمی را از جانب خلق های ساکن ایران برانگیخته است. بی‌شک پنجۀ فاشیسم تا دندان مسلح در مقابل فریاد «به‌رخودان ژیانه» با شکستی قطعی مواجه خواهد شد و با تغییر وضعیت باشور، نوبت به روژهه‌لات خواهد رسید.

در چنین وضعیتی که جوامع کوردستان با حملە و امحا روبرو شده‌اند ، وظیفه ما جامعه یارسان نیز همانند دیگر اقشار جوامع کوردستان صیانت از دستاوردها و حمایتی فراگیر از مقاومتی است که در مقابل اشغالگران و فاشیستها انجام میگیرد و باید به هر نحو و شیوەیی که میتوانیم چە در شرق کوردستان ، ایران و چه در هر نقطەایی از جهان که هستیم حمایت خود را از دفاع جنبش آزادی ملت کورد از موجودیت ملت و سرزمینمان اعلام کنیم.

پلاتفرم یارسان

٢٠٢٠/٠٦/٢٣

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *