ناقلین مرگ، گسیل طلاب و آخوندهای قم به مناطق گرمسیری شرق کوردستان؛گوران حلوان

درپی انتشار اخباری مبنی بر حضور دهها آخوند و طلبه دینی در مناطق گرمسیری استان کرماشان همچون شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین و ازگله موجی از ترس و نگرانی ساکنین این مناطق را دربر گرفته است.
شاهدان عینی تایید مینمایند که دهها طلبه دینی از استان قم در بخش مهمانان بیمارستان سرپل ذهاب و نیز در محلهایی از شهرستان قصرشیرین به صورت محرمانه اسکان داده شده اند.
پس از انتشار ویروس کشنده کویید ۱۹ در شهر قم و عدم قرنطینه این شهر دسته هایی از طلاب دینی به منظور مصون ماندن از بیماری به مناطق مختلف گرمسیری انتقال داده شده اند. گفته میشود که ویروس کویید ۱۹ نمیتواند در مقابل گرما به حیات خود ادامه دهد به همین منظور است که طلاب دینی شهر قم به شهرها و روستاهای گرمسیری گسیل داده شده اند.
یک پرستار بیمارستان سرپل ذهاب(حلوان) که نخواست نامش فاش شود در تایید این اخبار گفت که پس از اسکان این طلاب در محل پذیرش مهمانان بیمارستان سرپل ذهاب علت حضور خود را روحیه دهی به بیماران کرونا ذکر کرده اند در حالی که هیچ بیمار مشکوک به کرونایی در این بیمارستان وجود ندارد.
شهروندان شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین و گیلانغرب میگویند از چند روز پیش روحانیونی که فارسی صحبت میکنند و معلوم است به تازگی به منطقه آمده اند از آنها درخواست خانه استیجاری و برخی نیز درخواست خرید داشته اند.
اخباری مشابه این نیز در استانهای ایلام ، خوزستان ،هرمزگان و سیستان نیز منتشر شده که درمیان شهروندان سبب نگرانی شده است چرا که خود این طلاب ممکن است ناقل بیماری کشنده کرونا باشند.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *