کودار: با پیشاهنگی زنان، ۸ مارس را به روز آزادی خلق‌ها مبدل نماییم

هشت مارس روز مبارزات رادیکال زنان علیه بی‌عدالتی، ظلم و تبعیض است

۸ مارس روز مبارزات رادیکال زنان علیه بی‌عدالتی، ظلم و تبعیض است. روزی است که زنان پرده‌های ترس و ناتوانی را کنار زده و مطالبات برحق خویش را شجاعانه بیان نمودند. روز ۸ مارس را به همه‌ی زنان، مبارزان راه آزادی و دموکراسی جهان تبریک می‌گوییم. بنابراین نه‌تنها روز هشت مارس، بلکه بایستی تمامی روزها و لحظه‌های زندگی زنان سرشاراز مبارزه در برابر تاریک‌اندیشی و ستم سیستماتیک باشد و همه‌ی فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود را برای استیفای حقوق خود مورد استفاده قرار داده و با ارتقای سطح مبارزات خود، خواسته‌ها و مطالبات دمکراسی‌خواهانه و آزادیخواهانه جامعه را  محقق سازند. هر چند سیستم اقتدارمحور نشات گرفته از ذهنیت مردسالاری و جنسیت‌گرایی تلاش می‌نماید خود را در همه زمینه‌ها بر اراده و هویت زنان تحمیل نماید، اما سرشت زنان همان‌گونه که در طول تاریخ همواره شاهد آن بوده‌ایم، همیشه علیه این ذهنیت مبارزه نموده و می‌نماید. نیک می‌دانیم موجودیت سیستم سرمایه‌داری بر اساس ضعیفه‌سازی زنان است و امروز سخت‌ترین دوران خویش را سپری می‌نماید و همانگونه که زنان به مانعی در مقابل این سیستم غیر‌دموکراتیک مبدل گشته در عین حال می‌توانند آزادی خویش را نیز با مبارزه علیه این سیستم به دست آورند.

زنان در ایران به‌ویژه در سده اخیر همواره پیشاهنگ خیزش‌ها و تحولات اجتماعی بوده‌اند و در صفوف پیشین مبارزه علیه رژیم استبدادی ایران قرار داشته‌اند. به همین دلیل از سوی این رژیم‌ زن‌ستیز به شدیدترین شکل ممکن مورد سرکوب قرار گرفته‌اند. مبارزات مستمر و رادیکال زنان ایران در سال‌های اخیر نشان از پیشرفت سطح آگاهی و بلوغ فکری و سیاسی آنان دارد که علی‌رغم همه هجمه‌های فکری و ذهنی رژیم، سعی بر مشارکت سیاسی و نیز تعیین سرنوشت خویش دارند و هیچ‌گاه از تلاش برای کسب آزادی عقب‌نشینی ننموده‌اند.

مبارزات زنان کورد نیز با مبنا قرار دادن فکر و فلسفه رهبر آپو به امیدی برای همه زنان جهان مبدل گشته است و زنان با الهام از این فلسفه، علیه ذهنیت ضد زن و دولت‌مدار مبارزه نموده و سعی بر برساخت جامعه‌ای دموکراتیک و مبتنی بر آزادی زنان می‌نمایند. مبارزات زنان روژآوا نمونه عملی این فلسفه و ایدئولوژی است که در جهان شناخته شده و به عنوان دستاورد همه زنان نگریسته می‌شود. رهبر آپو با پیشبرد ایدئولوژی آزادی زن، مبارزات آزادی‌خواهی زنان کورد را با مبارزات رهایی ملی درآمیخته و با شعار زن آزاد گشته، جامعه آزاد گشته است، بر خلاف همه ایدئولوژیهای موجود، آزادی زن را از آزادی جامعه منقطع ندانست و این مهم از دلایل اساسی جهانی گشتن جنبش آزادی‌بخش کوردستان است.

هم اکنون مبارزات زنان کورد مرزهای کوردستان و خاورمیانه را درنوردیده و در سطح جهان شناخته شده و سیستم جهانی سرمایه‌داری که سیستمی کاملا ضد‌زن است، این سطح پیشرفت را تاب نیاورده و با تشدید و فشرده ساختن سیستم شکنجه و انزوای امرالی سعی بر دور گرداندن زنان و جامعه از رهبر آپو داشته و بارها سعی بر آزمودن واکنش خلق و به‌ویژه زنان در برابر این شکنجه داشته است. همانگونه که زنان تاکنون با پیشبرد مبارزات خویش از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ رهبر آپو در راستای آزادی زنان حمایت نموده‌اند، همانند حلقه‌ای از آتش به دور رهبرشان قرار گرفته و در مقابل هرگونه فشار و خشونت فاشیسم، موضعی رادیکال اتخاذ نموده و سلامت و زندگی رهبر آپو را سلامت و حیات خویش می‌پندارند.

زنان جهان در حالی به استقبال ۸ مارس می روند که ذهنیت مردسالار سعی بر سرکوب و در تنگنا قرار دادن هر چه بیشتر زنان داشته و در مقابل این، مبارزات جهانی زنان به شکلی ملموس پیشبرد می‌یابد. اما مهم همبستگی و مبارزات مشترک زنان است. زنان پیشاهنگان برساخت ملت دموکراتیک هستند و در این مبارزه اتحاد و همسویی زنان امری غیر قابل اغماض است.  ۸ مارس  روزی است که با پیشاهنگی زنان، می‌توان به سوی برساخت جامعه آزاد وملت دموکراتیک گام برداشت. این روز را به رهبر آپو، همه آزادی‌خواهان، زنان،‌ مادران صلح، مبارزان زن که علیه ذهنیت فاشیست و ضد‌زن در جبهه‌های مقدم مبارزه قرار دارند تبریک گفته و امید داریم با وفاق و همگرایی زنان آینده‌ای بهتر برسازیم.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان ( کودار)

٠٦٠٣٢٠٢٠

منبع: www.kodar.info

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *