بیانیه‌ی مشترک جبهه‌ی متحد کورد و مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان

در خصوص سرکوب اعتراضات و بازداشت فعالان سیاسی، مدنی و معترضین:
در پی اعتراضات و تجمعات اخیر نسبت به قتل زنده‌یاد ژینا (مهسا) امینی و وضعیت موجود حاکم بر کشور و سرکوب خونین این اعتراضات، در اقدامی نابخردانه شماری از فعالان سیاسی، مدنی و معترضین نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده‌اند. آقای سیاوش حیاتی دبیر جبهه‌ی متحد کورد و سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان از جمله‌ی بازداشت‌شدگان است.
ما ضمن هشدار به حاکمیت برای دست برداشتن از سرکوب اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم ایران و توجه به مطالبات و خواسته‌های مشروع و قانونی آنان، می‌خواهیم در اسرع وقت نسبت به آزادی کلیه‌ی بازداشت‌شدگان و سایر زندانیان سیاسی، از جمله جناب آقای سیاوش حیاتی و همچنین برداشتن فشار و تهدید از خانواده‌های کشته شدگان و پذیرش حق دادخواهی آنان، اقدام عاجل به عمل آید. همانگونه که بارها متذکر گریده و متاسفانه گوش شنوایی صدای ما و خیرخواهان این ملک و ملت را نشنیده است، بار دیگر یادآور می‌شویم، با زور و سرکوب نمی‌توان مانع تحقق خواسته‌های به‌حق مردم شد و این راه، جز ویرانی و ناکامی مسیر دیگری را نخواهد پیمود! حاکمان اگر صلاح خود و ملت را می‌جویند، باید به صدای اعتراضات مردم گوش فرا داده، ساختار معیوب حاکم را اصلاح نمایند و رفتار و نگرش خود را تغییر دهند؛ قبل از این که مجبور شوند صدای انقلاب مردم را بشنوند.
جبهه‌ی متحد کورد و مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان، ضمن حمایت از فریاد برخاسته‌ی مردم ایران و محکومیت هرگونه توسل به زور و خشونت در مواجهه با اعتراضات و تجمعات مردمی، بار دیگر  موکداً خواستار آزادی کلیه‌ی بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی، از جمله دبیر و سخنگوی این دو تشکل است. بدیهی است مسئولیت حفظ جان و امنیت این افراد و پیامدهای بازداشت غیر قانونی آنان بر عهده‌ی صاحبان قدرت و حاکمان نشسته بر اریکه است.

      جبهه‌ی متحد کورد – مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان 
دوم مهر ماه ۱۴۰۱

https://t.me/hanayar7https://t.me/berey_yekgrtuy_kurd

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *