سازش و محافظه کاری تا به کی؟ و برای چه؟! ؛ سید پیمان پدرود

سازش و محافظه کاری تا به کی؟ و برای چه؟!

دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمعه آینده مورخ ۱۳۹۹/۶/۲۱ در برخی از شهرهای ایران از جمله تعدادی از حوزه‌های انتخابیه شهرهای یارسانی نشین برگزار می شود و بسیار مهم است که مردم یارسانی عزیز همانند سایر مردم تحت ظلم و ستم ایران نه تنها در این نمایش تبلیغاتی سیاسی رژیم شرکت نکنند بلکه به سهم خود در آ گاه سازی اطرافیان خود درخصوص ضرورت تحریم چنین مشارکتهایی کوشا باشند.
البته در تمامی دوره های پیشین انتخابات مجلس ، شورا ، ریاست جمهوری و … بسیاری از مردم فهیم و آگاه یارسانی به جهت نشان دادن انزجار خود از حاکمیت در قبال ظلم و ستم و تبعیض های موجود و مخالفت با اصل نظام از شرکت در این گونه انتخابات نمایشی خودداری کرده اند . در این زمینه فعالان مدنی یارسان نقش موثری داشته، بطوریکه با آگاه سازی مردم پیرامون خود نسبت به حقوق تضعیف شده شان ،به عنوان اولین و مهمترین راهکار نافرمانی های مدنی از جمله عدم حضور در چنین کارناوال های حکومتی را توصیه نموده اند. و در مواردی هم به جهت اعتراض به اهانت ها و ستم های وارده به مردم یارسان و همچنین به منظور بیدار کردن ذهن های خفته، جان عزیزشان را فدا نموده اند.
اما متاسفانه همواره بعضی از بزرگان و پیران محترم یارسان که دارای جایگاه ویژه ای نزد اغلب مردم یارسان هستند در این گونه نمایش‌های حکومتی خواسته یا ناخواسته مطابق میل حاکمیت رفتار نموده و ضمن تشویق مردم یارسانی به شرکت در انتخابات، از برخی کاندیداها مستقیم یا غیرمستقیم حمایت کرده‌اند کاندیداهایی که اولین شرط گزینش شان اطلاعاتی بودن و وابسته بودن به نظام ولایت فقیه می باشد ، نظام ولایی که آیین یارسان را با حدود ۳ میلیون نفر از پیروان به رسمیت نمی شناسد.
البته با توجه به فضای سیاسی کشور و علنی شدن نفرت همگان از رژیم جمهوری اسلامی در سال های اخیر و همچنین آگاه سازی و اطلاع رسانی مردم توسط فضای مجازی و فعالان مدنی یارسان و برداشته شدن نقاب تمامی کاندیداهای رانت خوار و اطلاعاتی خوشبختانه در این دوره از انتخابات بزرگان یارسان حداقل از هیچ کاندیدایی حمایت نکردند که این خود یک گام به پیش است. اما کماکان بعضا مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت نمودند. هرچند واضح است در برخی موارد فشار های حکومتی و امنیتی باعث این فراخوان ها میشود اما دلیل آن هرچه باشد بسیار مخرب برای جنبش های سراسری اخیر می باشد ، جنبشهایی که آینده مردم یارسان نیز جدا از آن نیست. ضمن آنکه این فراخوان ها و مشارکت مردم یارسان در انتخابات به معنای نفی کردن ظلم و فشار و تبعیض حاکم بر مردم یارسان می باشد بگونه ایی که انگار نه انگار مردم یارسان در قانون اساسی جمهوری اسلامی شهروندان درجه چندم هستند و در این قانون غیر انسانی به رسمیت نیز شناخته نشده اند. و تا وقتی حق نفس کشیدن دارند که هویت واقعی خود را مخفی و با هویت مسلمان خود را معرفی نمایند که در آن صورت هم با کمی ارفاق باز در حاشیه خواهند بود.
بنابراین با قدرت میگوییم و میخواهیم بزرگان آئین یاری نیز بدانند که مردم آگاه یارسان دیگر به هیچ قیمتی ستم، تبعیض، فساد و دیکتاتوری حاکمیت را تحمل نکرده و نه تنها در انتخابات و سایر نمایشهای مضحکه رژیم شرکت نخواهند کرد بلکه همگام با سایر مردم ایران و حتی با انگیزه‌ای مضاعف در جنبش‌های اعتراضی کشور اعم از اعتصابات کارگری، تحصن های صنفی و دانشجوئی و سایر حرکتهای اعتراضی دیگر تا رسیدن به آزادی و نابودی جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد.

سید پیمان پدرود
شهریور ۱۳۹۹

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *