رژیم سلطه گر جمهوری اسلامی در طول این چهل یک سال به رقیب اصلی خود یعنی زنان تبعیض، سرکوب و تجاوز آشکار وارد کردە است؛ وریا محمدی

رژیم سلطه گر جمهوری اسلامی در طول این چهل یک سال به رقیب اصلی خود یعنی زنان تبعیض، سرکوب و تجاوز آشکار وارد کردە است

همه چیز از تطبیق جلد کتاب ریاضی سوم دبستان چاپ سال تحصیلی گذشته و جدید آغاز شد، کە رژیم ضد زن ایران تصویر دو دختر بچه از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان جدید محو کرد و چنان که از ابتدا اصلا وجود نداشت.
حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان، تنها تغییرات ایجادشده در کتاب‌های سال تحصیلی جدید نبود، پس از افشای این موضوع و تغییرات دیگری را در سایر کتا‌ب‌های درسی پیدا شد، از دیگر تغییرات عجیب اضافه شدن «ریش» به تصویری در کتاب فارسی اول دبستان است.
در این راستا وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی اعلام کرده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بوده و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده در آن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظر های هنری، زیبا شناسی، روانشناسی بخش های مختلف کتاب را بررسی می‌کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد.
مقام های رژیم می گویند دختران را حذف کردیم تا عکس خلوت شود، ولی با بیش از چهار دهه تبعیض، سرکوب و تجاوز آشکار به زنان چه چیزی را می خواستید خلوت کنید؟
در ایران و شرق کوردستان تحت حاکمیت جمهوری اسلامی عکس دختران حتی با حجاب اجباری نیز از مواد آموزشی حذف می شود، این مختصات حکومتی است که زن را به یک کالای جنسی بدل کرده است و قصد حذف آن از همه عرصه‌های اجتماعی زندگی را دارد، این حذف نمونه دیگری از سانسور های جمهوری اسلامی با قوانین زن ستیزش است که ماهیت این حکومت را علنی می کند، اما مهمتر از همه این حذف و سانسورها نشان‌دهنده درماندگی دستگاه حکومت از حضور بیش از بیش از زنان در جامعه است که باعث شده این نظام زن ستیز به همه چیز چنگ بیاندازد تا بتواند ذره ای در مقابل پیش روی زنان ایستادگی کند.
حذف دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان درحالی انجام شده است که نامدارترین ریاضی‌دان طی چند دهه اخیر در جهان، مریم میرزاخانی است که به عنوان اولین ایرانی برنده مدال فیلدز شد انگار رژیم ایران این را یادش رفتە.
دولت آخوندی که زایده‌ی ذهنیت مردسالاری است در عصر کنونی بیشتر از هر زمانی استفاده از زنان را به عنوان یک ابزار استثمار همه جانبه، مورد سرمشق خود قرار داده است و خشونت علیه زنان به درجه‌ای رسیده است که روزانه شاهد هر گونه جنایت و تعرض در جایگاه‌های اجتماعی متفاوت نسبت به زنان هستیم و یکی از ابزارهایی که زن ستیزی را بیشتر می‌کند، ماده و تبصره‌هایی است که با نام شرع و قانون زیر لوای اسلامیت وضع گشته است.
در ایران و شرق کوردستان که حکومت دیکتاتور ارتجاعی حکم می‌راند زنان از خفقان و فقدان آزادی رنج می‌برند، ولی زنان تنها با مبارزه و اتکا به نیروهای خود می توانند برعلیه هر نوع تفکرات واپسگرای نظام که زنان را تحت ستم جنسیتی و طبقاتی قرار میدهد بایستند و به پیروزی برسند.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *