در نتیجە درگیری نیروهای ی.ر.ک با نیروهای رژیم اشغالگر ایران ٣ نیروی نظامی رژیم کشتە شدند

فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان ی.ر.ک دربارە فعالیت‌های نظامی رژیم اشغالگر ایران علیە خلق کرد در شرق کردستان بیانیەای منتشر کرد.
در ابتدای این بیانیە ضمن اشاره بە فعالیت‌های نظامی رژیم حاکم بر ایران در هفتە گذشتە در شرق کردستان، اعلام شدە است کە رژیم، در هفتە اخیر در مناطقی همچون مریوان، دیواندرە و سقز سلاح‌های سنگین مستقر کردە است و شمار نفرات نظامی خود را نیز افزایش دادە است.
این فرماندهی در ادامە هشدار داد کە اگر در نتیجە این لشکرکشیها آسیبی بە نیروهای ی.ر.ک و یا مردم ساکن در این مناطق وارد شود بر اساس حق دفاع ذاتی، پاسخ خواهیم داد.

فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان در ادامە از فعالیت‌های نظآمی رژیم ایران در شمال کردستان پردە برداشتە و اعلام کرد کە این فعالیت‌ها شامل پرواز هواپیماهای تجسسی نیز بودە است. ی.ر.ک همچنین اعلام کرد کە هواپیماهای تجسسی رژیم ترکیە نیز در این منطقە پروازهایی را انجام دادەاند.

در ادامە این بیانیە اعلام شد کە در تاریخ ١٦ اردیبهشت در مناطق اطراف شهرستان سقز درگیری میان نیروهای مدافع شرق کردستان و نیروهای نظامی رژیم اشغالگر ایران رخ داد کە در نتیجە این درگیری، ٣ نظامی رژیم کشتە شدە و یک تن دیگر نیز زخمی شد.
همچنین در روزهای ٢٠ ، ٢٢ و ٢٩ اردیبهشت ماە، نیروهای رژیم، مناطق کوسالان در شرق کردستان را توپ‌باران کردند و نیز روزهای ٢٢ و ٢٣ همان ماە، در مناطق پیرانشهر اقدام بە عملیات نظامی کرد کە نتیجه نداشت.

در ادامە بیانیە، اعلام شدە است کە رژیم ایران گروهی مزدور را بە منطقە مریوان گسیل کرد کە در این منطقە درگیری میان نیروهای ی.ر.ک و مزدوران رخ داد کە پس از آن رژیم اقدام بە توپ‌باران منطقە نمود.

فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان در ادامە بیانیە اعلام کرد کە روز گذشتە نیروهای نظامی رژیم ایران در مناطقی از استان سنە منع عبور و مرور اعلام کردە و امروز صبح نیز شمار زیادی نیروی نظامی و سلاح سنگین را روانە منطقە دیواندره کردە و همزمان، هلیکوپترهای نظامی، این مناطق را مورد هدف قرار دادند.
فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان در پایان بیانیە خود اعلام کرد کە هواپیماها و هلیکوپترهای رژیم ایران و رژیم ترکیە ٤١ بار در مناطق موکریان، شاهو و خط مرزی جنوب کردستان بە پرواز در آمدەاند.

منبع: تلویزیون آرین https://aryen.tv/fa/?p=1247

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *