یک زندانی سیاسی کورد با لبهای دوخته شدە در زندان دیزل آباد کرماشان در اعتصاب غذا بە سر می‌برد

به گزارش شبکۀ حقوق بشر کوردستان، و منابع خبری متعدد دیگر، «اسماعیل مریدی» زندانی سیاسی کورد اهل ثلاث باوه جانی در استان کرماشان که از خرداد 1394 در «زندان دیزل آباد کرماشان» در حبس به سر می برد، از روز 24 فروردین 1399 با دوختن لب هایش اعلام اعتصاب غذا کرده است.
«اسماعیل مریدی» با نگارش نامه ای علت این اقدام اعتراضی را مخالفت مقامات زندان با درخواست آزادی مشروط او اعلام کرده است. مطابق با قوانین جمهوری اسلامی، هر زندانی که یک سوم از حکم حبس خود را سپری کرده باشد، می تواند درخواست آزادی مشروط بکند. با این حال مسئولان زندان دیزل آباد نه تنها با تقاضای «اسماعیل مریدی» که نزدیک به 5 سال از حکم 10 سال حبس تعزیری اش را بدون حتی یک روز مرخصی سپری کرده مخالفت کرده اند، بلکه او را با لب های دوخته و در حال اعتصاب غذا از بند مشاورۀ 3 به بند 10 زندان منتقل کرده و او را از حق تماس و ملاقات با خانواده نیز محروم کرده اند.
لازم به ذکر است که «اسماعیل مریدی» در تاریخ 7 خرداد 1394 به همراه دو شهروند کورد دیگر به نام های «نبی محمدی» و «هدایت صیدزاده» توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شده و پس از سپری کردن 5 ماه بازداشت در سلول های انفرادی و تحمل شکنجه و آزار و اذیت جسمی و روحی، با حکم شعبۀ 4 دادگاه انقلاب اسلامی استان کرماشان، هرکدام به تحمل 10 سال حبس تعزیری به اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)» محکوم شدند که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تأیید شد. هر سه زندانی از زمان بازداشت تاکنون بدون حتی یک روز مرخصی در حبس به سر می برند.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *