تنش دوباره در دالاهو؛ دهیار زرده مرکز تنش ما بین مردمان منطقه بود

تنش دوباره در دالاهو؛ دهیار زرده مرکز تنش ما بین مردمان منطقه بود

بنا به خبری که برای سایت یارسان فرستاە شده، عصر دیروز سه شنبه ٢٢ تیر ماه ساعت ١٩ شخصی از اهالی روستای قلقله شهر ریجاب بعد از چند دقیقە از حضورش در روستای زردە با ماشین پژو کورش کرم ویسی دهیار این روستا را زیر گرفتە و این شخص به شدت زخمی شدە است.

اعلام شده که شخص ضارب دستگیر شدە اما دربارە هویت ایشان تا اکنون هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. کورش کرم ویسی بعد از حمله از سوی اهالی روستا به بیمارستان شهر حلوان-سرپلذهاب انتقال دادە شدە است که در آنجا مداوای اولیه انجام گرفته است اما به خاطر نبود امکانات درمانی و پزشکی به بیمارستان طالقانی کرماشان انتقال دادە شدە است. ناگفته نماند کە پای چپ کورش شکسته شده است و بنا به آگاهی های رسیدە وضعیت ایشان وخیم گزارش شدە است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که بعد از هجوم با ماشین یکی از باغات روستای زردە به آتش کشیدە‌ا شدە است و اهالی روستا برای خاموش کردن آتش به محل رفتەاند اما بعد از مدتی از سوی افرادی ناشناس به سوی اهالی روستای زردە تیراندازی شده است، در این تیراندازی شخص یا اشخاصی زخمی نشدەاند. ناگفته نماند که خوشبختانه مردم روستای زرده توانستەاند که آتش سوزی را خاموش و کنترل کنند تا که صدمات بیشتری به باغات مردم منطقە نرسد.

بنا به خبرهای ارسالی، بعد از تیراندازی این اشخاص، درگیری فرم دیگری به خود گرفتە و بە جنگ مابین اهالی دو روستا زردە و داراب در نزدیکی باغات زیتون مردم  زردە به وقوع پیوسته است و این نزاع و درگیری تا ساعت ١٢ شب یعنی ٣ ساعت ادامه داشته است. هم اکنون مردم دو روستا در حالت آماده باش هستند و هر لحظه اگر به وجود آمدن درگیری هست.

در این درگیری هیچ یک از نیروهای نظامی و انتظامی رژیم ایران مداخله نکردەاند و فقط همانند تماشگری نظارەگر بودەاند.

شایان ذکر است بعد از درگیری ١١ خرداد تا اکنون به شکلهای گوناگون و افراد ناشناس سعی در افروختن آتش جنگ در منطقە دالاهو داشتەاند و معلوم نیست این اشخاص از کی و کجا دستور میگیرند، مطمئنا بودن اختلاف و تنش در منطقە دالاهو صدمات جبران ناپذیری روبروی مردمان منطقه میشود و تنها به منافع حاکمیت کمک میکند، بدون شک بخش عظیم این تنشها با دخالت رژیم و با استفادە از مزدورانش انجام میگیرد.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *