پلاتفرم یارسان: چهارم آوریل، میلاد رهبر خلق‌هاست

چهارم آوریل، میلاد رهبرخلق‌هاست

رهبر آپو حیات خویش را صرف آزادی زن، آزادی ملت و زندگی دمکراتیک نمودە و چگونه باید زیست و انسانیت شایان چه حیاتی است، را بە خلق کورد و تمام خلقهای آزادیخواە آموخت. میلاد رهبر آپو، تولد خلقهای خاورمیانه و رستاخیز تازه آنان است. رهبر آپو توانایی تکیه کردن روی پای خود را به خاورمیانه بخشید و آن را به مرکزی برای زندگی آزاد و دمکراتیک متحول کرد. در چهرە و روح رهبر آپو خاورمیانه دوبارە متولد شد.

رهبر آپو با مبارزاتش و نیروی تئوری و ایدئولوژی‌ای که آفرید، مرتجع‌های کهنه و جدید را شکست داده و با مبارزاتش تاریخ حیات آزاد و دمکرات خلقها را نوشت. این میلاد، برای خلق کورد که سال‌ها تحت ذهنیت اقتدارمحور و استعمارگر قرار گرفته بود به روح قیام و مبارزات رهایی و آزادی مبدل شد.

رهبر آپو در برابر نظام استعمار، درهای آزادی خلق کورد و تمام خلق‌های تحت ستم را گشود و در مقابل ایدئولوژی سرمایه‌داری و سیستم نسل‌کشی آن، سوسیالیسم راستین را توسعه دارد.

در چنین روزی و هفده سال پیش حزب حیات آزاد کوردستان_پژاک نیز تاسیس گردید. همچنان کە رهبرآپو دربارە تاسیس پژاک در سخنانی بە این نکتە اشارە می‌نماید کە گام پیشرونده‌ی این حزب چونان آتشی هموارە شعله‌ور در دامنه‌ها و قله‌های بلند زاگروس در طول تاریخ برای تمام ایران و منطقه همچنان پروتوافشان و گرمابخش خواهد بود.

ما همچون پلاتفورم یارسان ضمن ادای احترام بە شهیدان آپوئیزم یارسانی، شهیدان “زانا کرماشان، سمکو دالاهو، زاگرس برزوان، شاهین دالاهو و زاگروس مانی” زادروز رهبرآپو و تاسیس پژاک را بە جامعە یارسان، خلق کوردستان، خلقهای آزادە در سراسر جهان و رهبرآپو تبریک و شادباش عرض نمودە و بر مبارزات خود مبنی بر آزادی فیزیکی رهبرمان، رسیدن بە زندگی آزاد بر مبنای آزادی زنان و جامعە اکولوژیک تاکید می‌نماییم.

پلاتفرم یارسان
2021/04/04

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *