پلاتفرم یارسان: شهیدان زاگرس مانی و شوگر چیا ستارگان سرخ دیگری در کهکشان مبارزات خلق ما هستند

شهیدان زاگرس مانی و شوگر چیا ستارگان سرخ دیگری در کهکشان مبارزات خلق ما هستند

رژیم استعمارگر و اشغالگر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در توطئه ای رذیلانه چهرۀ غیرانسانی و بی اخلاق خود را آشکار کرده و دست به کشتار جوانان انقلابی کردستان زد. جنایتکاران رژیم این بار کوشیدند تا دو ستارۀ سرخ را به شیوه ای زبونانه به زمین بکشند تا به خیال واهی خود در مسیر انقلاب خلق ها خللی ایجاد کنند، غافل از اینکه هر شهید همچون ستاره ای سرخ بر مسیر انقلاب خلق ها پرتوافشانی کرده و با جان خود راه رسیدن به حیاتی آزاد را نورافشان می کند.

بنا بر اخباری که در روزهای اخیر منتشرشده است، شهیدان زاگرس مانی و شوگر چیا شامگاه روز ١۶ بهمن ١٣٩٩ در منطقه چم شلیر در نزدیکی شهر پنجوین در جنوب کوردستان در توطئه عناصر خودفروش رژیم اشغالگر ایران در حین انجام وظایف انقلابی خود به شیوۀ وحشیانه و دور از انسانیت به شهادت رسیده اند.

رفیق انقلابی «مهدی رضایی» با نام انقلابی «زاگروس مانی» در شهر کرماشان در خانواده­ای میهن­دوست از جامعۀ یارسان به دنیا آمد. او در شهر کرماشان در جامعه­ای بحران­زده و تحت ستم و سرکوب، اما همیشه مقاوم و مبارز بزرگ شد. او از سن جوانی با مشاهدۀ ستم آشکار طبقاتی و ملی و جنسیتی در جامعۀ کرماشان پی به ماهیت طبقاتی و استعماری رژیم سرمایه داری اسلامی برد و تصمیم به مقاومت و مبارزه در برابر نابرابری و خفقان گرفت. او با تمام توان تلاش کرد تا ارزش­های انقلابی را در شخصیت خود پرورش داده و در برابر سرکوب دهشتناکی که به کل جامعۀ کورد کرماشان اعمال می­شود دست به مقاومت بزند. رفیق زاگروس خودسازی انقلابی را با آشنا شدن با آرای نیروهای سوسیالیست و انقلابی مارکسیست آغاز کرد و پس از آشنا شدن با آرای انقلابی رهبر عبدالله اوجالان تصمیم گرفت با پیوستن به صفوف انقلاب کوردستان، در مسیر تأسیس نظام دموکراتیک رادیکال به عنوان سنگ بنای جامعۀ سوسیالیستی، و در کنار آن رفع ستم ملی از طریق تبدیل ساختن کورد آزاد به هویت نوین خاورمیانه گام بردارد. او در نزدیک به هفت سال فعالیت خود در حزب حیات آزاد کوردستان در برابر رژیم سرمایه­داری اسلامی دست به مبارزه زد و با تکیه بر ایده­های انقلابی و سازندۀ مبتنی بر سوسیالیسم دموکراتیک در تقویت جبهۀ تئوریک انقلاب در روژهلات کوردستان تلاش نمود. او بدین منظور فعالیت های خود را در بخش مطبوعات و رسانه های حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) متمرکز کرد و با تلاشی انقلابی به دنبال فهم و تحلیل و معرفی تئوری های انقلابی به ویژه آرای انقلابی رهبر آپو بود و در همین راستا وظیفه‌ی اداره‌ی بخش رسانه‌ای پژاک را عهده دار گردید. رفیق زاگروس مانی میراث مقاومت تاریخی خلق کورد و یارسان را در شخصیت خود زنده کرد و با پیوستن به مقاومت خلق کورد در کوهستان های آزاد به پرسش “چه باید کرد” پاسخی شایستۀ مسائل زمانه و منطقۀ خود داد. او ویژگی های اخلاقی و رفتاری یک انقلابی را از خود بروز داد و با فروتنی، صداقت، ایستادگی، پشتکار و پیگیری خود احترام دیگران را برانگیخت، و در عمل به وظایف چنان سختکوشی و تعهدی از خود نشان داد که ترس رژیم سرمایه داری اسلامی را برانگیخت. بیداری و آگاهی فرزندان خلق کورد به ویژه در کرماشان آنچنان برای رژیم گران بود که فرمان قتل و ترور رفقا زاگروس مانی و شوگر چیا را به مزدوران خودفروختۀ خود صادر کرد و نهایتاً به شیوه ای دلخراش و به دور از هرگونه پایبندی به اخلاق این دو فرزند دلاور خلق را به شهادت رساند.

اگرچه رژیم و مزدورانش این خیال خام را در سر می پرورانند که با حذف فیزیکی و کشتار می توانند حاکمیت نامشروع خود را حفظ کرده و استعمار و اشغالگری خود را تداوم ببخشند، اما با نگاهی به تاریخ می توان با قطعیت گفت که خون شهیدان آزادی چیزی جز ننگ و بدنامی برای رژیم های اشغالگر و جنایتکار به همراه نداشته است. بدون شک مبارزان و انقلابیون در کردستان و در هر جای جهان با به یاد آوردن نام شهیدان عزم و ارادۀ راسخ تری برای تداوم بخشی به مبارزۀ زاگروس ها و شوگرها یافته و مسیر رسیدن به آزادی و برابری را با توسل به این ستارگان تا نابودی همۀ اشکال ستم و نابرابری خواهند پیمود.

ما همچون پلاتفرم یارسان جاودانه شدن این دو رفیق فدایی را به خلق کورد و دیگر خلق های سرکوب شدۀ خاورمیانه، جامعۀ مبارز یارسان، خانوادۀ ایشان و دیگر شهدای آزادی، گریلاهای فدایی خلق و تمام آزادیخواهان و برابری طلبان «غم مباد» می گوییم. اکنون که در هفدهمین سالگرد تأسیس حزب حیات آزاد کوردستان و طلوع خورشید مبارزه از شرق کوردستان قرار داریم، یاد و خاطرۀ رفقای شهیدی همچون فرهاد کرماشان، هاوار کلهور، شاهین دالاهو، زاگروس بَرزَوان، سمکو دالاهو، سَربَرز کرماشان را گرامی می داریم و با یاد و خاطرۀ آنان پیمان می­بندیم که در راه تحقق آرمان­های­شان بکوشیم. رفقای شهید ما الگوهایی زنده از مبارزه و پایداری خواهند ماند و مبارزات خلق و نیروهای انقلابی با توسل به آرمان های شهیدان سخت تر و محکم تر از قبل ادامه خواهد داشت. آنچه باقی خواهد ماند راه مبارزه و انقلاب دموکراتیک خلق هاست که نام و آرمان های رفقای ما تا ابد آن را روشن خواهد ساخت.

پلاتفرم یارسان
2021/04/05

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە . خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *