مشارکت در انتخابات، مشروعیت‌بخشی به جنایات رژیم ایران؛ فریاد دالاهو

انتخابات یکی از جلوه‌های بارز دمکراسی است که می تواند ملاک و معیار دمکراسی یا به تعبیری دیگر مردم‌سالاری باشد’ دمکراسی که محصول مشارکت مستقیم مردم در امر انتخابات می باشد لذا دارای اهمیت بنیادین و زیرساختی است که باید بر اساس قواعد و استانداردهای خاص خود برگزار گردد و تجلی خواستەها و مطالبات مردم در ان منعکس گردد. در کشورها و ممالک غربی این نماد دمکراسی دارای نقشی بنیادین در راستای تحقق و پراکتیزه نمودن و تجلی روح این امر مقدس است و از مجرای ان مردم نمایندگان انتخابی خویش را به پارلمان یا مجلس فرستاده تا در اخذ تصمیمات مهم و سیاست‌های کلان نقش‌آفرینی کنند.

اگر انتخابات ایران را زیر تیغ تیز نقد و سنجش‌گری قرار دهیم نه آن نقش زیرساختی و تاثیرگذار ممالک غربی بلکه با پیامدهای شوم، کذایی و صرفا نمایشی آن بر می‌خوریم که از آغاز تا کنون هیچ نقش و کارکرد مردم‌ بنیاد و مثبتی نداشته، لکه تجلی خواستەهای یک گروه مرتجع، انحصاری، دیکتاتور و نامردمی است که کاملا به دور از استانده‌ها و هنجارهای مرسوم این فرایند و پروسس است و هیچ‌گونه تجربه‌ی ملموس و خوبی را برای آن سراغ نداریم. این است که وظیفه‌ای انسانی، ملی و دینی ما مردم ایران، که انتخابات را با قوت بیش‌تر تحریم کنیم، چون هر بار با برگزاری آن مشروعیت خود را با توسل به نتیجه جعلی و ساختگی ان مدعا بودند.

برای خلاص شدن از این دور باطل و هرز بایستی باتمام توان بر نامشروع بودن این فرقه ی تبهکار از این امر خودقدسی ساز تبری جست و اطرافیان را از پیامدهای بیهوده و باطل مشارکت در آن آگاه نمود. شرکت در آن به منزله‌ی عدم درک سیاسی و تحمیق خویش و خیانت به انسانیت، آینده‌ی روبه ویرانی این کشور و فرزندان است که هم اکنون ما هزینه‌ی بسیار بالا و غیر قابل جبران آن را می دهیم.

بر ماست که یکایک به عدم مشارکت در این انتخابات کذایی اندیشیده و دیگران را از این شو و بازی اگاهاە کنیم تا شاید روزنه‌ای از پرتو امید بر این سرزمین بتابد و ما هم مانند انسان زندگی کنیم.

اما مردم کوردستان و به ویژه جامعه یارسان بایستی بدون هیچ‌گونه توجیه، تهدید یا تطمیعی از سوی جمهوری اسلامی کاملا مبادرت به تحریم این شو کذایی ورزند و بیش‌تر از این به جنایات این فرقه ظاله مشروعیت نبخشند. قابل ذکر است که مردم آگاه و هوشیار شرق کوردستان انتخابات صوری بعد از انقلاب را تحریم نمودند و این گواهی‌ای است حاکی و دال بر دوراندیشی و شناخت ماهیت پلید این گروه حاکم ظالم و تبهکار دنیا باید بفهمد که آخوندها و طرفدارانشان دیگر هیچ موقعیتی در ایران ندارند و از این پس مردم باید معنای حقیقی به انتخابات واقعی و به دور از تقلب و جعل آرا بدهند.
در پایان به عنوان فرزندی از این دیار از مردم شریف یارسان که همواره به نحوەهای گوناگون مورد تبعیض مضاعف و ستم این فرقه‌ی شیطانی بوده‌اند، خواستارم که انتخابات را با قوت هرچه بیش‌تر تحریم کرده و روزی تاریخی و سرنوشت‌ساز را با هم رقم بزنیم.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *