سازمان یاری کورد و پلاتفرم یارسان: روح شهید محمد مهدی کرمی و قولطاس نوید سالی نیک و غلبه روشنایی بر تاریکی است

روح شهید محمد مهدی کرمی و قولطاس نوید سالی نیک و غلبه روشنایی بر تاریکی است

قرنهاست که جوامع تحت ستم برای آزادی و برابری در ستیز با اقتدارگران، دیکتاتورها، ظالمان و ضحاکها هستند، مبارزه‌ روشنایی و نیکی با تاریکی و بدی، مبارزه حق با ناحق، مبارزه‌ایی که سرنوشت مخلوق را به هم گره داده است. جوامع و تمامی موجودات بنابر اخلاق نیک و سرشت خود در پی زیستی مسالمت آمیز و یکسان هستند و در آداب و رسوم این مبارزه هویت‌ و هستی روبرو را انکار یا که نابود نمیکند بلکە در پی نشان دادن راه حق و برابری، نه کج‌روی و نابودی هستی تمامی مخلوق.

امروزه در بطن جوامع شرق کوردستان و ایران جوش و خروشی انقلابی در جریان است، خروشی از جنس فرهنگ مبارزه حق خواهی و نیکی در برابر دیکتاتوری و زشتی، شوقی از جنس مادران شهید که با کل کشیدن خود همه را به میدان و جولانگای مبارزه برای آزادی فرا میخوانند. آزادی که سالهاست در این جغرافیا با حکمفرمایی زشتی و ناعدالتی سلب شده است. برابری که در پی انکار و سیاست آسمیلاسیون رنگی ازش باقی نماندە، اما هم اکنون مانیفست ژن ژیان آزادی به فریاد، رنگ و هویت تمامی جوامع مبدل گشتە و خواهان خلق سیستمی با مشارکت آحاد جوامع است.

جامعه یارسان نیز همانند بخشی از این جوامع چه در کوردستان، چه در آذربایجان یا در مناطق دیگر نه آنکه خود را بخشی از این مبارزە بلکه پیشاهنگی خود را در میدان و خیابانها ثابت کردە است، خود را پرچمدار حق‌خواهی و فرهنگ مبارزه آزادیخواهی میداند و انقلاب کنونی را ادامه آرمان و فرهنگ خود برای رسیدن به زندگی آزاد و برابر میداند.

عید قولطاس کە نماد اتحاد، بە هم پیوستن یاران و مقاومت برای رسیدن بە هدف و تکمیل کردن راه پیموده و رسیدن بە اتحادی ناگسستنی است، امروزمان را در خود میبیند و مسئولیت ادامه راه در این برهە زمانی را بر دوش ما قرار دادە است. وظیفه‌یی کە یاران، چند قرن پیش عملی و امروز نیز ما باید با همان آماج و فرهنگ اتحاد و همبستگی خود را از تبریز تا کوردستان عملی سازیم.

ما به مثابه سازمان یاری کورد و پلاتفرم یارسان عید اتحاد، مقاومت و همبستگی را به تمام مردم یارسان و باورداران این عید تبریک میگویم. همچنین یاد و خاطره تمامی شهدای راه آزادی و دمکراسی اخیر در انقلاب ژن ژیان آزادی و شهدای دیگر کە جان خود را برای آرمانهای انقلابی و آزادی فدا کردەاند، گرامی میداریم و از مردم جامعه یارسان در هر نقطه و مکانی کە هستند خواستاریم در چهارچوب حق دفاع مشروع خود را سازماندهی تا که با انسجام هرچە بیشتر این رژیم ضد انسانی را از سرزمینهای هم زیستی و آشتی بیرون کنیم. گمانی در آن نیست که روح شهید محمد مهدی کرمی و قولطاس نوید سالی نیک و غلبه روشنایی بر تاریکی است.

“ژن ژیان آزادی”

سازمان یاری کورد
پلاتفرم یارسان

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *