پلاتفرم یارسان: شهادت مینو مجیدی، برگ نوینی از شروع مبارزات جامعه یارسان بر علیه استبداد و تاریکی را بە ارمغان آورد

شهادت مینو مجیدی، برگ نوینی از شروع مبارزات جامعه یارسان بر علیه استبداد و تاریکی را بە ارمغان آورد

در مرحله‌ایی از تاریخ قرار گرفته‌ایم که تمامی جوامع همصدا و یک دل مبارزات نوینی را بر علیه استبداد، دیکتاتوری و تاریکی نظام حاکم بر ایران آغاز کرده‌اند، مرحله‌ایی که با جانباختن شلیر رسولی در مریوان و ژینا امینی در تهران آغاز شد.

مردمان شرق کوردستان و ایران برای استیفای حقوقی که سالها از سوی حاکمیت ضد زن و ضد بشر ایران مصادره شدە به خیابانها آمدەاند. خیابانی که حاکمیت توتالیتر آن را برای خود اشغال کرده اکنون با آمدن مردم بە کنترل دوبارەی معترضان درآمدە است. با قتل حکومتی ژینا برای همگان نمایان شد که حاکمیتی تمامیت خواه حتی تاب بیرون بودن یک تار موی زنان را ندارد. حاکمیتی که نه تنها درصدد تحکم بر خیابان بلکه خواهان تحمیل نظر و دخالت در تمام شئون زندگی مردم از خرید، لباس، نحوه فکر کردن و تعامل روزانه خانواده است.

در جامعه‌ای که فاقد حقوق برابر زن و مرد باشد، خلقها و اتنیک ها و باورداشت‌های گوناگون مورد تبعیض قرار بگیرند، هرگز دموکراسی و برابری را به خود نمی‌بیند، در سیستم هیرارشیکی که ذهنیت پنج هزار ساله مرد سالاری و ذهنیت ٢٥٠٠ ساله خسروانی بر آن حاکم باشد نوک پیکان هجمە‌ها رو به تنوعات جامعه و به ویژه زنان است، بنابراین قیام و مبارزه‌ای که زنان پیشاهنگ آن نباشند به آزادی ختم نمی شود.

بە مثابە پلاتفرم یارسان حمایت قاطع خود را از قیام زنان شرق کوردستان و ایران اعلام میکنیم، همچنین ضمن محکوم کردن دستگیری سخنگو مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان سیاوش حیاتی که برای برابری مبارزه میکرد، سر تعظیم در برابر شهید راه دمکراسی و آزادی مینو مجیدی فرود میاوریم و به خانواده ایشان، جامعه یارسان، زنان و خلق کورد تسلیت عرض میکنیم. بر این اساس تا برساخت جامعه‌ایی آزاد و دمکراتیک و مبتنی بر آزادی زن، مبارزه خود را گسترش میدهیم و از تمامی آحاد جامعه خواستاریم در قیام زنان با حداکثر توان مشارکت به عمل آورند.

ژن ژیان ئازادی
شەهید نامرێ

پلاتفرم یارسان

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *