جشن مقاومت و پیروزی خاون کار را بر خلق یارسان گرامی می‌داریم

جشن مقاومت و پیروزی خاون کار را بر خلق یارسان گرامی می‌داریم

شیره‌ی مقاومت و پایداری تا به امروز نیز در رگ های جامعه مان جاری است. باوری و اعتقاداتی که تاکنون در جامعه به وجود خویش ادامه می دهد نشان از نامیرا بودن جوهره‌ی زیستی آن در جامعه است.

شیره‌ی مقاومت و پایداری تا به امروز نیز در رگ های جامعه مان جاری است. باوری و اعتقاداتی که تاکنون در جامعه به وجود خویش ادامه می دهد نشان از نامیرا بودن جوهره‌ی زیستی  آن در جامعه است. اصرار بر زیستن و مقاومت از سوی اندیشه‌ها و تنوعات هویتی که از جانب دولت مداران به عنوان اقلیت نام برده می شود گویای خودآگاهی بر فلسفه‌ی وجود خویش است. می توان در مورد خلق یارسان نیز چنین گفت  که علی رغم فشار و انکاری که هموتره بر این خلق تحمیل می‌شود فلسفه ی مقاومت زندگیست را از ازل خط مشی خویش قرار داده اند. جشن خاونکار نیز گویای ریشه ای بودن چنین فلسفه‌ای در فرهنگ این خلق است.

باید در نظر داشت که شیوه‌ی  تفتیش عقاید که مختص قرون وسطا بود امروزه به صورتی دیگر در دول خودکامه ی امروزی نیز در نمود فشار، نسل کشی و منزوی گردانیدن خلق‌ها و شهروندان تداوم دارد. نظام های دیکتاتوری و خودکامه‌ی مردسالار که سعی در زدودن و از میان برداشتن فرهنگ مقاومت دارند با جنایتکارانه ترین اشکال ممکن خلقمان را مورد هدف قرار داده که نسل کشی شنگال و هیچ انگاشتن اراده ی ایزدیان شنگال نیز از نمونه های این اقدامات است. خلق یارسان علی‌رغم دارا بودن پیشینه‌ای هزاران ساله‌، امروز در میان مرزهای استبداد با انکار، نابودی و ماشین آسیمیلاسیون روبه‌رو است. زندانی بودن ده ها تن از شهروندان یارسان در زندان های رژیم استبدادمنش ایران صحت این موضوع را تایید می نماید.

 جامعه‌ی دموکراتیک و آزاد شرق کردستان، کودار سالروز جشن مقاومت و پیروزی خاون کار را بر خلق یارسانمان گرامی می دارد.  قابل ذکر است که حرکت آپویی نیز با بنیان قرار دادن فلسفه ی مقاومت خلق زاگرس است که راه مقاومت و مبارزه را برگزید و روز به روز بر نیروی خویش می افزاید. کودار نیز با پشتوانه‌ی فکری و فلسفی رهبر آپو صیانت از تمامی باورداشت‌ها و تفاوتمندی‌های اجتماع را مبنای تمام پروژه‌های خویش قرار داده است. جشن خاونکار و فلسفه‌ی مقاومت نهفته در آن در تولد جنبش ما الهام‌بخش  بوده و امروز نیز با سنگ محک قرار دادن چنین روزهایی در فرهنگ خلقمان به مبارزه ی خویش ادامه می دهیم.

با سلام و درود انقلابی

۲/۱۱/۲۰۲۰

جامعه‌ی دموکراتیک و آزاد شرق کردستان، کودار

منبع:
https://www.kodar.info/جشن-مقاومت-و-پیروزی-خاون-کار-را-بر-خلق-یارسان-گرامی-می%E2%80%8Cداریم

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *