پیرموسی دعاها و کردارهای یارسانیهای بی تدبیر را در دفترش ثبت نخواهد نمود؛ سید حشمت آژنگ

اول آخر یار
متاسفانه همانگونه که همه میدانند، در ماههای گذشته در کشور چین خبری ارسال شد که در شهر ووهان ویروسی ناشناخته خیلی از مردم آن دیار را بیمار نموده و چون هنوز واکسنی برای آن کشف نشده منجر به فوت درصدی از آنها شده است.
در آن زمان خیلی متخصصین و دلسوزان ایرانی هشدار دادند که ضمن اینکه سفر به کشور چین متوقف شود باید آمادگی لازم را برای مقابله با این بیماری وحشتناک داشت. اما مسئولین و کارگزاران حکومتی ضمن اینکه این هشدارها را نادیدیده گرفتند حتی دلسوزان این جامعه را تهدید نمودند که هر کس در این مورد صحبتی نماید مجازات میشود. با ناکارآمدی و اطلاع رسانی غلط مسئولین امروز کار به جایی رسیده که خود دولت برای اکثر شهرها وضعیت قرمز اعلام نموده است.
حال وضعیت در سرتاسر ایران به مرحله دهشتناک رسیده است باید ما مردم دست به دست هم دهیم و از تردد در مکانهای عمومی پرهیز کنیم و در خانه ها خود بمانیم و به هشدار فرزندان این مرز و بوم در حوزه سلامت گوش فرا دهیم زیرا این عزیزان روزهای سختی را میگذرانند ، و روزهای بسیار سخت تری برای آنان و برای همه ی مردم ما در پیش است .
خطر ابتلا به کرونا همه ما ، فرزندان و اعضای خانواده ، عزیزان ، دوستان و‌ خویشاوندان ما را به طور جدی تهدید می کند
درصورت برآمدن سیل بیماری، هیچ کسی در امان نیست، کسی روئین‌تن و مصون نیست و سایه بیماری و مرگ ممکن است بر سر هرکسی بیفتد، مگر با رعایت موازین و اقدامات بهداشتی.
این مقدمه به خاطر این بود که عرایض خدمت یارسانیهای عزیز داشته باشم، در کلام دوره ی هفتاد و دو پیر چنین آمده است
پیر شمس الدین مرمو:
نه گاسنباری
بارگه‌ی شام وستن نه گاسنباری
ها هفتوانش سازا جه ناری
پری دستگیری میرد قطاری
و تدبیر میو رویه‌ی دین داری
جم و بی تدبیر نمو کرداری
نمیو نه صفت نخته و طوماری
یار و بی تدبیر نمو رستگاری
میفرماید:
یکی از مکانهای تجلی حق در گاسنبار ( که در اوستا به عنوان مرحله شش روزه خلقت است) قرار دارد
سلطان عالم در آن مرحله هفتوانه را برای دستگیری و ارشاد یاران، از نور آفرید
و راه دین‌داری را بر اساس تدبیر و منطق بنا نهاد و جم که قبله‌گاه یارسان است را بدون تدبیر فاقد نتیجه و بهروری می‌داند. و پیرموسی دعاها و کردارهای یارسانیهای بی تدبیر را در دفترش ثبت نخواهد نمود و راه نجات و رستگاری را تنها با تکیه بر منطق، عقلانیت و تدبر راه‌گشا می‌داند.
با توجه به این کلام و بیانیه های پیران بزرگوار و هیئت امناهای مکانهای زیارتی مطمئنا مردم با فرهنگ و فهیم یارسانی در این امر مهم همگام با دیگر اقشار جامعه تا رفع این مشکل همکاری نموده و در مکانهای عمومی پرهیز مینمایند. تا به امید سلطان عالم رفع بلا شود.
سید حشمت آژنگ(۹۸/۱۲/۱۷ )

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *